Brown hunt
  • Forside
  • News & Wins
  • Hvalpe
    • Ideologi
    • Kennel Faciliteter
    • Hvalpe planer
      • Smilla Kenzo
    • Før du køber hund
    • Køb af hvalp
    • Børn og hunde
  • Tæver
    • Brown’s Hunt Punktum
      • Punktum galleri
    • Brown Hunt’s DuDer
      • DuDer galleri
    • Brown Hunt’s Fawn
    • Smilla
    • Brown Hunt’s Maybe
    • Brown Hunt’s Spicy
    • Brown Hunt’s Ticket
    • In Memory
      • NOJCH Salemasky Skimmer
        • Skimmer – galleri
      • Brown Hunt’s Navy
        • Brown Hunt’s Navy – galleri
      • Kayteens Star At Meadowlark
        • Paddy’s – Galleri
      • Brown Hunt’s Zig Zag
      • Brown Hunt’s Ketchup
      • Brown Hunt’s Silke
      • Miko
      • Brown Hunt’s Pasta
  • Hanner
    • NOJCH Castlemans Syrian
      • Indy’s – galleri
    • Kingsdale Meadow Canvas
    • Power Aguzannis
    • Brown Hunt’s Brick
    • Parringsaftale
  • Champions
  • Galleri
    • Tårnholm 2016
    • WS Wayne Mitchell
  • Artikler
    • Spor artikler
    • Blandet artikler
  • Kontakt
  • Menu Menu
Resultater

Første Brugsprøver til Last-kuldet!

Michael og Loui har i dag været til Brugsprøve og bestod med max point – Kæmpe tillykke! Brugsprøven blev taget i Sorø – og jeg syntes jo det var en lidt lang tur for at komme til Brugsprøve når man bor i Esbjerg!!! Men Michael syntes at det var helt ok så kunne han lige besøge en kammerat samtidigt med – ja ja de er tossede dem fra Esbjerg – men Brugsprøven kom fint i hus og glade er de to og dygtige – SÅ flot Michael!

Mette Thorndal og Aviaaja bestod brugsprøven den 8. maj 2021 på Lykkesholm – så nu har 50% af kuldet bestået brugsprøven og det ligger jo pres på resten af flokke 🙂
De ser så flotte ud de her Diplomer 🙂

2. juni 2021/af Pernille
/wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png 0 0 Pernille /wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png Pernille2021-06-02 19:40:282021-07-22 16:08:11Første Brugsprøver til Last-kuldet!
Resultater

Småt & Godt

Maj måned har været virkelig travl her på matriklen men også de skønne Brown Hunt hunde rundt i norden har været ude og vise poterne frem og det er så herligt at modtage sms’er og mails med billeder fra gode dage med fine resultater – tak af hele mit hjerte fordi I tænker på den gamle dame i Klovborg som har opdrættet jeres hund, det er jeg meget glad for.

Nu forsøger jeg at liste lidt op af alle de fine resultater og håber inderligt at jeg husker jer alle 🙂 ellers er det i alle tilfælde ikke ond vilje bare alderdom 🙂

Kristina Poulsen og Nemo har fået en flot 1. præmie i Åbenklasse på B-prøve
Eva Svensson og Nelly i det svenske har fået en flot 1. præmie i begynderklasse på B-prøve
Axel Dam og Asti har bestået Brugsprøven
Ann Byskov og Arkie har bestået Brugsprøven
Irene Hegerberg og Ally har bestået Kvalifikationsprøve i Norge (Svare til vores Brugsprøve)
Frank Thomsen og Audi har bestået Kvalifikationsprøve i Norge (Svare til vores Brugsprøve)
Peter Kamstrup og Maggie har fået 1. pr. på 1000m/40 timers Schweiss spor
Margit og Pondus blev nr. 2 i Eliteklassen i DCH
Jacob Henriksen og Frej har vundet 2 af konkurrencerne i Eliteturneringen i DCH
Martina Wederin og Finnish har bestået Bringleistungsprüfung henne i det der Østrig 🙂
Inge Møller og Pepsi har bestået færdselsprøven
Ellen Nielsen og Mira bestod WT vinderklasse
Anne Grete Kibsgaard og Tasty blev 3. vinder i åbenklasse på WT
Ann-Mari og Frida blev 3. vinder i begynderklasse på WT

Kæmpe tillykke til jer alle – det er jo helt vildt så flot I klarer jer ude i det virkelige liv <3

Jeg selv har passet hvalpe og heldigvis har DuDer og Punktum hjulpet til. Det har været to skønne kuld med i alt 19 hvalpe og et forår der mildest talt ikke har vist sig fra sin pæne side så jeg har været kreativ når det har regnet – så hvalpene har snart set alle kroge på matriklen.
Det har været rigtig hårdt for mig – men også godt. Jeg fandt ret hurtigt ud af at jeg ikke var helt på toppen efter min operation i december. Min koncentration og hukommelse spiller mig et pus fra tid til anden og jeg bliver stadig alt for hurtigt mega træt.
Men jeg tror det er gået nogenlunde. Helle, Margit og Suzanne har hjulpet mig rigtig meget og det er jer meget taknemmelig for. Dejligt at være omgivet af gode piger der kan selv og også bare gør noget selv. Det har været en stor hjælp.
Imorgen rejser P-kuldet pånær Pyro og Peggy som skal til Norge og derfor bliver her i 7 uger endnu. Det er to skønne sorte basser som jeg glæder mig til at arbejde lidt med. De er begge utroligt søde så vi skal hygge os lidt og lære dem lidt unoder så Norskerne også får lidt at se til når de kommer hjem til Trondheim <3

27. maj 2021/af Pernille
/wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png 0 0 Pernille /wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png Pernille2021-05-27 23:47:112021-07-22 16:08:11Småt & Godt
Ikke-kategoriseret

16. maj – Bukkejagten går ind…..

Det betyder at der er helt stille her på matriklen. Ingen rumsterende lyde eller maskiner der skære eller saver eller hamre….. For Tommy er i Ferup på jagt. Jeg har nydt roen og gjort rent hos hundene og leget med hvalpene og nydt en stille start på en god søndag.
I Eftermiddag bliver her ikke stille for der kommer min søde veninde Karin fra Svendborg og besøger mig og jeg ved at vi skal skrup grine for det gør vi altid når vi er sammen og det er så dejligt og giver så god energi i kroppen. Og så må jeg indrømme at jeg trænger til at være sammen med nogen der ikke har noget med hund at gøre lige nu 🙂
Igår var Camilla her og fotografere nogle af mine hunde. I får et billede af Jackpot som jeg bare syntes er så smukt. Jeg glæder mig så meget til at se billederne af alle de øvrige hunde og hvalpe som vi arbejdede lidt med.

16. maj 2021/3 Kommentarer/af Pernille
/wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png 0 0 Pernille /wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png Pernille2021-05-16 11:46:262021-07-22 16:08:1116. maj – Bukkejagten går ind…..
Ikke-kategoriseret

Hvalpene vokser sig store og fine.

Både S-kuldet og P-kuldet stor trieves. De er nu ganske mobile og har fået sylespidse tænder så de suser rundt og bider i alt og alle ikke mindst hinanden. Særligt S-kuldet der er en lille uge ældre end P-kuldet, prøver virkelig kræfter med bide kunsten og jeg må sige de er ret gode til det 🙂

S-kuldet har fået første ormekur og som forventet gav det lidt løse maver men ellers har de det fint. De er flyttet til hundegårdsområdet og det betyder at de kan gå ud og besørger præcis når de skal og ikke er afhængige af om vi er på stikkerne og klar til at lukke dem ud. Det er en kæmpe fordel renligheds mæssigt og vi kan allerede nu se at de virkelig nyder at tumle ude i det gode vejr og de besørger ikke stort inde i den indvendige del af hundegården men en enkelt tissetår er det blevet til i nat – men det er flot at de allerede går ud.

Her kommer lidt billeder af S-tikkelsbærene…

S-kuldet 5 uger gamle.

P-kuldet er også flyttet fra køkkenet til hvalperummet med egen terasse og udgang til have jo jo der er ingen smalle steder her 🙂 De har haft en del besøg de seneste dage og det har de nydt rigtig meget 🙂
I dag spiste vi frokost i det gode vejr på terrassen og vi nød at hvalpene susede rundt om vores ben sammen med deres morfar Paddy og Tante DuDer og naturligvis mor Punktum. De var så sjove og de hyggede sig max.
De er lidt løse i maven lige p.t. så de har fået lidt skåne kost og det har heldigvis hjulpet med det samme.
Her kommer lidt billeder af P-olka prikkerne….

1. maj 2021/3 Kommentarer/af Pernille
/wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png 0 0 Pernille /wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png Pernille2021-05-01 19:38:492021-07-22 16:08:11Hvalpene vokser sig store og fine.
Hvalpe

S-kuldet 1 uge gamle!

Ja faktisk er de jo en uge og 2 dage gamle 🙂 De vokser og er mægtig spændstige og livlige. De brokker sig nu højlydt hvis noget kommer dem på tværs men de er også mega skønne og se på. De begynder at få lidt mere udtryk og på de gule er deres pigment er ved at komme.
DuDer er begyndt at slappe lidt mere af og forlader kassen for at ligge sig på gulvet og slappe af uden at der er 12 hvalpe der hænger i hendes yver hele tiden.
Jeg har her til aften lavet lidt billeder af hvalpene – egentlig mest for sjov og for at øve mig i at tage billeder indendøre med blitz – det er jeg nemlig vildt dårlig til sorry. Hvalpene var ikke specielt samarbejdsvillige – troede egentlig de var mætte og tilfredse og ville ligge stille men NEJ !!

  • Blå dreng
  • Brun dreng
  • Kaki dreng
  • Lime dreng
  • Storm (turkis)
  • Grå pige
  • Gul pige
  • Sif (lilla)
  • Lyserød Pige
  • Orange pige
  • Pink pige
  • Rød pige

6. april 2021/5 Kommentarer/af Pernille
/wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png 0 0 Pernille /wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png Pernille2021-04-06 00:36:012021-07-22 16:08:11S-kuldet 1 uge gamle!
Hvalpe

Biosensor program!

Punktum’s hvalpe P-kuldet er i dag startet på Biosensor programmet. DuDer’s kuld S-Kuldet er i fuld gang med programmet og for første gang er jeg nød til at have lister at krydse af på for at være sikker på at jeg får alle hvalpene med. Men det er en daglig hygge stund som jeg nyder meget. Jeg har ind til i dag vejet DuDer’s kuld men de er alle så fine og faste at jeg ikke længere vejer dem. De vokser og har det umådelig godt.

P-kuldet bliver fortsat vejet – i dag blev lidt skel sættende for den lille gule pige. Hun har ganske vidst taget på …. men hun har ingen reaktion på berøringer og håndtering på Biosensor programmet, lige på nær når hun sættes på den kolde klud så vil hun gerne væk. Men ellers har hun ingen reaktion på berøring af trædepuderne, ingen reaktion på håndteringen – hun er helt slap og lader sig bare vende rundt. Så nu får hun et døgn mere og hvis der fortsat ikke er en reaktion så skal hun ikke fortsætte livet.

For nogle kan det lyde kynisk – men jeg er ikke en der holder liv i en hvalp for enhver pris og så risikere at den har senfølger og kommer ud i en familie hvor den forvolder sorg istedet for glæde.

Biosensor programmet skal netop påvirke nervesystemet og fremkalde en lille portion stress som senere i livet hjælper hvalpen/den voksne hund med at håndterer stress mere hensigtsmæssigt. Men det er også godt til at sige lidt om noget ikke er som det skal være. Idag var jeg ikke itvivl for hun var alt for slap og uden modstand.

DuDer er i mægtig humør og har været med på tur med resten af flokken de sidste to aftener. Punktum er slet ikke klar til at forlade sine hvalpe for andet end en kort tur så hun får besørget. Det er sådan det er de første 4-5 dage og så begynder tæverne at blive lidt mere rolige og lægger sig også og sover udenfor bassinet.
Hvalpene hænger i mælkebaren hvis muligheden er der og tæverne skal have mulighed for at fjerne sig fra hvalpene så de kan få lidt fred også.

Punktum har haft lidt dårlig mave. Det er egentlig ret normalt at tæven har lidt lind mave efter fødslen fordi hun spiser alle moderkager og de er ret nærringsrige så det kan give lidt dårlig mave – men Punktum havde temmelig dårlig mave så hun har fået Gastro Intestial fra Royal Canin som fås i en hvalpe udgave så hun stadig får ekstra kalk og protein. Jeg er ret vild med Royal Canin’s produkter til Opdrættere og har dem altid i huset i forbindelse med drægtige tæver. Deres modermælks erstatning er afgjort den bedste på markedet og deres Starter Mousse er super til at lokke lidt foder i tæverne. Når hvalpene skal have deres første måltider så blander jeg mælkeerstatning med startermousse og det elsker hvalpene.

DuDer der ligger med 12 hvalpe vil jeg forsøge at hjælpe ganske hurtigt, ved at fodre på hvalpene.

5. april 2021/af Pernille
/wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png 0 0 Pernille /wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png Pernille2021-04-05 01:12:362021-07-22 16:08:11Biosensor program!
Hvalpe

Punktum har fået hvalpe!

Så har vi til dato haft den hurtigste fødsel her i huset. Punktum har født 10 hvalpe på 1 time og 40 minutter jøsses siger jeg bare – en gang imellem kan det også gå for stærkt ha ha !

Der er 9 levende hvalpe, vi havde en lille sort der var død ved fødslen. Der er 3 gule tæver hvoraf den ene er født meget lille – fødselsvægt på 146 gr. så vi må se om hun vil livet. Så er der 2 sorte tæver, 1 sort han og 3 gule hanner.
Det bliver spændende om den lille gule tæve vil livet – det vil de næste døgn afsløre.
Punktums hvalpekuld bliver et P-kuld, så I der er sikret en hvalp kan begynde at finde på navne. Jeg kan sige at Pyro og muligvis Peggy er taget. På facebook er der oprettet en gruppe der hedder P-kuldet2021 her vil jeg dele billeder og videoer af hvalpene, samt diverse informationer.

2. april 2021/6 Kommentarer/af Pernille
/wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png 0 0 Pernille /wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png Pernille2021-04-02 20:49:342021-07-22 16:08:11Punktum har fået hvalpe!
Indy

Indy’s operation.

Jeg tror aldrig at jeg har været så nervøs i hele mit liv, som jeg var igår. Indy er min hjerte ven og det er rigtig svært for mig, når der sker noget med ham, så da jeg afleverede ham til Peter Weis igår morges, gik mit hjerte nærmest i stå.

Indy har flosset to ledbånd i højre skulder. Helt nøjagtigt det ledbånd, der sidder bag på skulderbladet og det ledbånd der ligger imellem skulderbladet og overarmsknoglen. I følge Peter Weis er det en af de mest almindelige skader, der ses hos brugshunde og jagthunde. Det er skader der sker når hunden i højfart f.eks. jagter vildt og griber et bytte, som kan være en anskudt fasan der løber, et rådyr der fanges af, en anskudt hare der løbes ind og apporteres. De fleste gange går det godt – men en gang imellem, så er terrænet måske særlig ujævnt, eller glat i sne og frost eller de er bare uheldige, at komme ud i en forkert vinkel på deres skulder.

Det som kendetegner denne skade, er at hunden ikke halter hele tiden. Den kan have gode dage helt uden at halte og dage, hvor den kun halter noget af dagen og dage, hvor den er totalt halt. Så derfor har hundeejere ofte en tendens til, naturligvis ikke med vilje eller forsæt, at lade hunden gå for længe med denne skade. Peter fortalte at han ofte får hundene henvist, hvor de så har forsøgt med en masse andre behandlinger over helt op til 1 år. Så kan ledbrusken have taget skade og dannet slidgigt – det var heldigvis ikke tilfældet hos Indy.
Jeg syntes at Indy havde gået længe, fordi det startede i januar, men gudskelov valgte jeg at få både Tove Due og Marie Harley til at kigge på ham af flere omgange og de kunne ikke finde noget på ham. Det var foruroligende for de kunne begge se, at han var halt. Så Marie foreslog at jeg fik tjekket ham i forhold til ledbånd og sene vedhæftninger. Det var virkelig klogt af Marie og jeg er så glad for at hun sagde det til mig. Det var også Marie der bestemt mente, at det var skulderen det var galt med.

Jeg bestilte straks en tid i Århus hos Lars Langerhus – men der var ALT for lang ventetid. Suzanne foreslog så at jeg forsøgte at finde Peter Weis som vi begge kender fra hans tid i Virklund. Google fandt ham hurtigt og jeg ringede mandag og fik tid torsdag – så var vi igang. Peter mønstrede Indy gående og så afsagde han sin 98% sikre diagnose. Men som han sagde vi undersøger ham lige og udelukker alt andet – så vi lavede røntgen og kikkertundersøgelse og når jeg skriver vi, mener jeg Peter undersøgte og jeg betalte 🙂 . Peter havde ret, flosset ledbånd på bagsiden af skulderbladet og mellem skuldblad og overarm. Tirsdag ugen efter skulle Indy opereres. Et nyt fibertape ledbånd indopereres ved at man skære den store skuldermuskel op, bore et hul i skulderbladet og i overarmsknoglen, trækker fibertape i et 8 tal mellem de to huller.

Fibertape er så stærkt at det slider kanten af hullet lidt større og dermed bliver det lidt længere og giver dermed gradvist mere fleksibilitet til skuldet leddet. I starten er det meget stramt og forhindre fuld bevægelighed i skulderen. Efter 4-6 uger er der fuld bevægelighed i skulderen og genoptræningen kan øges.

Jeg afleverede Indy kl. 9.00 og hentede ham igen kl 14.30. Det var en nervepirrende lang ventetid og så skønt at se ham, komme humpende ned af gangen. I går lå han bare og sov hele aftenen, var ude ganske kort uden at tisse. Spiste aftensmad og sov igen. I nat har han ikke kunnet vække mig som var SÅ udmattet af hvalpefødsel og lang tur til Fyn, at han tissede en kæmpe sø på stue gulvet – men han er tilgivet!

Her til morgen spiste han morgenmad med smertestillende og 1 timer senere gik vi en lille luftetur og så sov han videre. Men har følger mig rundt i huset og han går på sit ben så jeg er umådelig glad.
Efter Påske har jeg en aftale med Karina fra Key2balance som skal se ham og lægge en plan for hans genoptræning. Det bliver nogle lange gåture i Waterwalker og i sandet ved stranden, så det bliver nogle helt legale ture til stranden, for at gå med Indy i vandet og sandet 🙂

31. marts 2021/2 Kommentarer/af Pernille
/wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png 0 0 Pernille /wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png Pernille2021-03-31 17:24:292021-07-22 16:08:11Indy’s operation.
Hvalpe

Vi har i nat fået ikke mindre end 12 hvalpe!

I nat fødte DuDer sine hvalpe. Hun var tyk som en tønde da vi startede, men slank da vi sluttede. Der kom hele 12 hvalpe! Fordelt med 6 sorte tæver, 1 sort han, 1 gul tæve og 4 gule hanner.

Fødslen gik utrolig let. DuDer føder så ubesværet at det er helt utroligt. Hun har ikke mange veer – og første hvalp kom da jeg troede at vi kun var lidt i gang med opblokningen. DuDer pustede lidt og gravede lidt og så havde hun 2 presse veer og vupti så kom den første dreng til verden. Fødslen fortsatte på denne måde og hun startede kl. 17.10 og sluttede kl. 01.20. Det var så fint og alle 12 er meget velkommende. Nu følger de næste kritiske døgn, hvor alle organer skal igang med at arbejde og de små nye liv skal vise at de vil livet.

Vi har som sagt mistet vores liste over hvalpekøbere så venligst skriv til mig.

Vi har muligvis 2 hanner og 2 tæver der ikke er afsat – men Punktum venter også hvalpe og indtil hun har født og vi ser om der er hvalpe til alle jer der er skrevet op til Punktum hvalp – ja så afventer vi lige det næste kuld.
HUSK at læse informationerne under fanen Hvalpe/hvalpeplaner – INDEN du kontakter os så du ved hvad vi ønsker fra vores kommende hvalpekøbere!

Her kommer lidt billede fra fødslen i nat.

29. marts 2021/1 Kommentar/af Pernille
/wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png 0 0 Pernille /wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png Pernille2021-03-29 20:42:442021-07-22 16:08:11Vi har i nat fået ikke mindre end 12 hvalpe!
Hvalpe

Dag 62 fra 1. parring!

DuDer er så småt startet med at være urolig. Hun gravede en del ved midnats tid og sov så resten af natten. Her til morgen gravede hun under den store gran og hun puster en lille smule så hendes opblokning er så småt på vej.
Hun spiste lidt tøvende en helt måltid med kalk i, kl. 17 i går eftermiddags og siden har hun ikke indtaget mad. Det er sådan set det eneste der skiller sig ud fra hendes tidligere fødsler hvor hun egentlig har spist fint helt op til fødslen. Men dette mønster er nok det mest “normale” hvis man kan sige det om et fødselsforløb.

Hun virker mægtig tilpas, så jeg er rigtig spændt på hvornår hun vil føde men jeg tænker det bliver i nat eller imorgen.

Punktum er på dag 54. af sin drægtighed. Hun har kun haft en parring så vi ved jo når hun føder om vi har ramt ægløsningen nogenlunde. Hun er også fint tyk men bærer ikke så mange hvalpe som DuDer. Punktum er væsentlig lettere og galoperer stadig rundt på turene og hvis vi ikke passer på så springer hun hegnet fra Terassen hvis hun vil ud på den anden side – det bæst 🙂

Hun er tilgengæld glubende sulten og en virkelig sjov hund der ikke tager tingene så tungt, en slags hippi labrador 🙂

De to hvalpe er begge kommet i hundegård. Sunny er jo født her så han er mægtig tilpas med at være i hundegård. Jackpot lærte det i forgårs. Der gik han et par timer med Fawn som lærte ham at gå ud og ind af plastik lemmen. Vi er SÅ heldige at vi har indtil flere gamle hunde som hvalpene kan gå i boks med. Indy, Paddy og Fawn er super dygtige til at håndtere at være med en hvalp og ikke lade sig provokere eller lege for vildt.

Egentlig sjovt at Twitter ikke kan gå sammen med Sunny – men det kan hun slet ikke – hun leger og tumler helt tosset med ham så det prøvede vi kun i et par minutter så fik Sunny sin far som makker ha ha !
Men skønt at hvalpene kan være i hundegården og at de nyder det. De har begge masser af legetøj og en godbids udfordring som de skal løse når de bliver puttet i hundegården. De går i hundegård lige ved siden af hinanden og kan lege med hinanden gennem tremmerne og det bruger de rigtig meget tid på og er virkelig søde at kigge på. Dejligt at de hygger sig og ikke er kede af det, nu hvor vi går en uge i møde med hvalpefødsler, der kræver fred for de små bæster.

De er begge i fuld gang med klikker træningen og jeg har fået lavet en fin rytme med at træne 10 minutter næsten hver aften og så lidt om formiddagen i weekenderne. De er super kvikke begge to i forhold til deres alder. Jackpot skal naturligvis have lidt flere gentagelser og lidt mere støtte end Sunny som er 11 uger. Men de vil SÅ gerne og det er det vigtigste.

Tommy var jo syg med halsbetændelse i sidste uge og han har været så flink at smitte mig – så nu er det min tur til at bruge et par dage med hovedet fuld af snot og mega ondt i halsen. Men min nattesøvn bliver alligevel afbrudt i den kommende tid så det går nok, men lidt slidt bliver jeg.

Jackpot har været med på tur i skoven og det var bare sjovt 🙂
28. marts 2021/1 Kommentar/af Pernille
/wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png 0 0 Pernille /wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png Pernille2021-03-28 12:24:562021-07-22 16:08:11Dag 62 fra 1. parring!
Resultater

Super resultat i Østrig

Martina Wiederin og Brown Hunt’s Finnis har i dag deltaget på Bringleistungprüfung i Østrig og opnået 151 point ud af 152 mulige – altså siger jeg bare – hvad smed du det ene point væk for !!! Nej spøg til side det er super flot resultat – kæmpe tillykke Martina!!

Nu spørger i sikkert alle hvad det er for en prøve – jeg tror den ligger mellem vores begynder og åbenklasse og minder også lidt om den udvidede apporteringsprøve i DJU. Jeg har forsøgt at oversætte indholdet i prøven med forbehold for fejl.

I. skovarbejde

1. Hare eller kanin slæb

2. Frit søg på 2 stykker hårvildt (hare/kanin)

3. Apportering fra søget hare eller kanin

II Vandarbejde

1. Skudfasthed.

2. Søg på vand efter fugl skjult i siv/bevoksning, samt naturligvis apportering af vildtet.

III. Markarbejde /Felt arbejde

1. Dobbelt markering på fuglevildt
2. Slæb på fuglevildt

Generel adfærd – lydighed, samarbejde, vildtfinder egenskaber.

1. Generel adfærd – lydighed

2. Ro på post.

3. Lineføring

4. Fri ved fod

5. Sid og bliv

6. Test af skudfasthed på land

B. Samarbejde og appel i arbejdet.

C. Lydighed.

27. marts 2021/2 Kommentarer/af Pernille
/wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png 0 0 Pernille /wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png Pernille2021-03-27 18:25:162021-07-22 16:08:11Super resultat i Østrig
Hvalpe

Fødsels uge!

VIGTIGT!!
Der er sket noget meget uheldigt. Jeg har fået flyttet mit Brown Hunt domæne til et nyt webhotel i forbindelse med min nye hjemmeside og i den forbindelse har jeg mistet den mail mappe hvor alle jer der er skrevet op til hvalp ligger i.
Jeg kan selvfølgelig huske alle jer der har hvalp fra mig i forvejen og norskerne – men det er værre med alle jer andre – så venligst skriv en mail til mig snarest muligt og skriv også køn og evt. farve på jeres ønske – så jeg igen får jer med på listen.

Så går vi ind i den sidste uge for DuDer’s vedkommende. Hun er meget tyk og vi venter helt sikkert et stort kuld hvalpe. Hun er ikke besværet på sin vejrtrækning og hun galoperer stadig rundt når vi går tur – men jøsses ingen forstår at hun kan 🙂

I går startede hun på at grave et hul under et stort grantræ i haven. Noget hun ynder at gøre i dagene optil så jeg har på fornemmelsen at vi får hvalpe i weekenden eller starten af næste uge. Hun er stadig glubende sulten og spiser med stort velbehag alle sine måltider – men lige med det kan DuDer godt snyde lidt for hun spiser ofte lige til det sidste – så brækker hun det bare op igen når hun går igang med at blogge op og så kan jeg bare tørre op ha ha !

Punktum pigen er stadig mægtig lystig omend hun også er pænt tyk. Hun leger stadig med Jackpot og stjæler hans mad hvis hun kan se sit snit til det og hun er mægtig tilpas. Hun venter et pænt kuld men ikke så mange som DuDer.
Jeg tror at Punktum føder i næste weekend hun er en uge efter DuDer parrings mæssigt, så det bliver en spændende uge vi har foran os og den uge jeg altid syntes er den lææææængste for det er SÅ spændende hvornår de går i fødsel og afslører indholdet i de tykke maver.

26. marts 2021/3 Kommentarer/af Pernille
/wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png 0 0 Pernille /wp-content/uploads/2021/02/Brownhunt_Logo_V2_Final_300.png Pernille2021-03-26 06:16:582021-07-22 16:08:11Fødsels uge!
Side 16 af 18«‹1415161718›»

Seneste indlæg

  • De fineste hvalpe3. juni 2026 - 18:37
  • Maj resultater!31. maj 2026 - 7:06
  • April Resultater!30. april 2026 - 12:20
  • Smilla har fået hvalpe!22. april 2026 - 23:08
  • Smilla føder snart!15. april 2026 - 12:26
  • Ups & downs6. april 2026 - 10:33
  • Hvalpe på vej!27. marts 2026 - 14:23
  • Røntgen fordi det er nødvendigt!24. marts 2026 - 13:58
  • Lidt nyt!23. februar 2026 - 14:36
  • Brugsprøve bestået!4. december 2025 - 9:54

Seneste kommentarer

  • เมื่อพูดถึงเรื่องเกมสล็อตออนไลน์ 8Spin ถือเป็นอีกหนึ่งเว็บที่กำลังมาแรง til En uge til Jackpot!
  • จัดหาแม่บ้าน til NY HJEMMESIDE
  • ฝาสูบกระบะ til Hvalpene vokser og udvikler sig så fint!
  • ทัวร์เกาะหลีเป๊ะ til Flot weekend!
  • spielplatz til De Tykke Damer

Kennel Brown Hunt v/Pernille Lillevang & Tommy Langelund Jakobsen | pernille@brownhunt.dk

Scroll to top